Måned: februar 2016

Aldrig om jeg vil være det

Jeg har, som nogle ved, netop stiftet bekendtskab med endnu et nyt land. Denne gang er det Mauritius – en af de smukkeste øer jeg længe har set. Befolkningen her er ufattelig venlige, og jeg føler mig virkelig godt tilpas og meget velkommen på Mauritius, der er en østat, der ligger i det Indiske Ocean ca. 900 km. øst for Madagaskar. Øen regnes med til Afrika, og er et tropeparadis, men også en smeltedigel af religioner og dermed også kulturer. Her er en god blanding af Indien, Afrika og Europa, og jeg elsker det. Netop fordi, jeg holder af at rejse forskellige steder hen i verden, og gerne gør det hver en chance jeg får, har jeg oplevet mange forskellige kulturer og folkeslag efterhånden, og sjældent bliver jeg skuffet. Det har nok noget med tilgangen til tingene at gøre, og det fik mig til at tænke på den flygtningedebat, der pt. raser i Danmark – ja, i næsten hele verden.

Det er faktisk ikke, fordi jeg vil skrive en masse om selve flygtningedebatten, men jeg er nødt til lige at ridse et par ting op her på bloggen, fordi jeg er træt af, at folk pt. konstant melder ud, at de ikke er stolte af at være danske. Eller også er det blevet moderne at melde ud, at man ER stolt af at være dansk (hvilket måske i virkeligheden er et meget forståeligt forsøg på modvægt til det første). Så er der nogen, der hævder ikke at forstå, hvorfor nogle kan være stolte eller ej af at være dansk, da ’dansk’ blot er noget man ER.

Uanset, er det åbenbart blevet sådan en ‘in’ ting, at man blandt den kulturelle elite i Danmark, som det første, skynder sig at melde ud, at man er flov over at være dansk. Til hver eneste udlænding, der gider høre på dem, ytrer de ordene, og jeg er ærlig talt ved at brække mig over det. Det er jo tåbeligt. Jeg synes ikke at huske, at alle andre nationaliteter har travlt med at melde ud, hvor flove de er over at være det ene eller det andet-  og der er vel i virkeligheden nok at tage af (altså lande), hvis det er sådan man har det. Alt, hvad der bliver besluttet i Danmark hviler altså ikke på mine skuldre, trods demokratiet. I øvrigt har alle nationer – uden undtagelse – noget at være mindre stolte af, hvis vi ser på historien, men at være flov over at være dansk i dette sammenhæng, forstår jeg simpelthen ikke brugen af, og noter jer venligst, at det bestemt ikke er, fordi jeg er enig i alle beslutninger, der bliver truffet i Danmark – heller ikke i forbindelse med flygtningesituationen. Men at være flov over at være dansk? Det giver bare ikke mening for mig. Jeg render jo heller ikke rundt og flager med Dannebrog hver gang (okay, måske ved enkelte begivenheder da), der sker noget positivt i mit land, hvilket jeg faktisk skulle gøre rimelig ofte, da vi også har mange ting at være stolte af. Men det har mange mennesker desværre en tendens til at glemme. Flov over at være dansk? Ikke her.

Jeg er, for så vidt, enig i, at ’dansk’ er noget man ER, ligesom man er hvid eller sort, høj eller lav osv. Det har man jo ikke ligefrem haft megen indflydelse på. Men derfor kan man da godt være stolt eller det modsatte over et fællesskab, der har opbygget et samfund på visse værdier, normer osv. Når det så er sagt, mener jeg, at det er sort at skære den så stramt, så man enten er stolt over eller ikke stolt over at være dansk. ’Dansk’ er vel mange ting, og man kan da sagtens være stolt af nogle ting i det danske samfund, og mindre stolt over andre. Det fungerer sgu’ da på samme måde med en selv – jeg har da også sagt eller gjort ting i mit liv, jeg er mindre stolt af end andet, men gør det mig partout til et godt eller dårligt menneske? Ting er sjældent sort/hvide – det har alderen da lært mig…

Jeg er journalist og melder derfor pas i forhold til politisk ståsted osv. (jeg havde en redaktør, da jeg arbejdede på Jyllands-Posten, der sagde, at journalister altid bør være neutrale, hvad angår offentligt at melde politiske holdninger ud, og jeg er enig), da det på ingen måde går i spænd med mit job som netop nyhedsformidler. Jeg vil heller ikke diskutere, hvorvidt vi bør og skal det ene eller det andet i forhold til flygtningedebatten. Blot informere om at være flov over at være dansk, er tåbeligt i min optik.

Ifølge en analyse af tal fra EU-kommissionens statistiske tjeneste Eurostat har Danmark, i perioden 1. januar 2012 til 1. september 2014, modtaget flere syriske flygtninge end 15 andre EU-lande. Opgørelsen viser flygtningetal fra de 28 EU-lande plus Schweiz, Norge, Island og Liechtenstein. Analysen er dog fra slut 2014, og meget er sket siden da. Flygtningestrømmen er tiltaget alle vegne, og lige nu er antallet af flygtninge det højeste siden 2. Verdenskrig (det var det også, da analysen blev lavet), og derfor er alle lande, i min optik, nødt til at stå sammen og hjælpe. Især taget i betragtning af, at 86 pct. af alle flygtninge i verden befinder sig i U-lande, der selvsagt er dårligst i stand til at hjælpe. Så alle rige lande bør da selvfølgelig hjælpe, hvor man kan. Men Danmark har altså ikke en historie, der vidner om IKKE at ville hjælpe folk i nød.

Nyere tal fra Udlændinge- Integration og Boligministeriet fra december 2015 viser, at Danmark har taget imod 21.225 asylansøgere, hvoraf 10.856 har fået asyl I Danmark. Danmark ligger stadig i den højere ende af skalaen blandt landene i Europa, hvis man ser på landets indbyggertal, men langt fra fx Sverige, og ikke særlig højt, hvis man sammenligner på indkomstniveau.

Ifølge nyeste tal (1.kvartal 2016) fra dst.dk /Danmark Statistik) er der i dag 452.537 indvandrere fra ikke vestlige lande i Danmark, hvoraf de 138.063 personer er efterkommere. Til sammenligning er der 251.325 indvandrere fra vestlige lande, hvoraf de 25.308 personer er efterkommere.

Men min pointe er egentlig blot, at de fleste danskere gerne vil hjælpe (ligesom tilfældet vel er med mange andre nationaliteter), der er nok nærmere diskussionen om, hvordan og hvor man vil hjælpe, der giver anledning til diskussion. Og det er jo netop det, der er forskellige måder at hjælpe på. Hvorvidt den ene er mere rigtig end den anden, vil jeg heller ikke komme ind på.  Faktisk vil jeg hellere nævne nogle af de ting, der gør mig stolt over det danske samfund, for vi har rigtig mange gode ting i vores samfund, og jeg priser mig hver dag lykkelig for, at jeg er født og opvokset i lige netop Danmark, som er et demokrati, hvor ytringsfrihed er en naturlig del af tilværelsen. Hvor alle kan gå i skole, komme på universitetet mm., vores sundhedssystem er ikke fejlfrit, men vi kommer gratis til læge og på hospitalet, hvor dygtige læger og sygeplejersker gør deres bedste for at hjælpe os. Vi kan færdes frit i et trygt samfund (selvfølgelig er der steder, hvor det er mindre trygt at færdes), hvor vi kan klæde os og ytre stort set, hvad der passer os. Vi er et af de lande i verden, der er mindst korrupte, og har i øvrigt været det i mange år. Vi har frihed til at debattere, kritisere, og hvad der ellers falder os for hjertet. FRIHED – ordet siger det hele.

Når så det er sagt, er jeg faktisk også træt af, at der er så meget fokus på, hvad kommunen, staten osv. skal gøre for den enkelte person. Hvad med, hvad den enkelte person kan gøre for fællesskabet? Det ville klæde en hel del mennesker at tænke således i stedet for hele tiden at bruge tid og energi på alt det, man mener, man er berettiget til, men ikke får. Jeg krummer tæer indimellem, når jeg hører på folks ævl om, hvor frygteligt det danske system behandler dem. Der er mennesker i mange andre lande, der flygter fra død, tortur og ødelæggelse, mennesker, der ikke har råd til at blive behandlet hos lægen eller på hospitalet, og børn og voksne dør som følge heraf. Mennesker, der er hjemløse, ikke fordi de ikke kan få det til at fungere med at bo i en lejlighed eller lign. (som er tilfældet for en del hjemløse i Danmark, der ofte lider af en psykisk sygdom), men fordi de ingen har til at hjælpe dem, når de og deres børn står uden tag over hovedet. Der er mennesker, der må vælge hvilket af deres børn, der skal på universitet, fordi de ikke har råd til at sende dem alle. Og sådan kunne jeg blive ved. Ting, vi danskere tager for givet, men som absolut ikke er en selvfølge i mange andre lande i verden.

Så når du ’kun’ modtager hjælp til din søns speciallavede sko, fordi han har en fod, der kræver speciel fodtøj, så glæd dig over, at kommunen giver halvdelen til skoene, i stedet for at fokusere på, at de ikke giver det hele. I mange andre lande, ville han gå uden sko!

For lige at slutte den her, kan jeg fx fortælle, og det kommer nok næppe som en overraskelse, at her på Mauritius er hjælpen noget længere væk, hvis man har brug for den, end den er i Danmark. Ikke fordi folk ikke er venlige her, det er de bestemt – også over for danskere. Har endnu ikke mødt nogen, der synes, at jeg er fæl, blot fordi jeg er dansk (rejs roligt ud og oplev verden) ;-), men systemet er bare helt anderledes, og her får man nok næppe betalt specialsko til sin søn. Just saying.

Jeg siger ikke, at det danske system er fejlfrit, og jeg siger heller ikke, at danskerne er. Men at være flov over at være dansk, det fatter jeg simpelthen ikke. Vi har det godt i Danmark, og det skal vi huske på. Derfor skal vi selvfølgelig også hjælpe, hvor vi kan. Det river i mit hjerte, når jeg ser, hvor frygteligt nogle mennsker har det. Mennesker, der er flygtet fra død og ødelæggelse og intet har i denne verden  – måske endda ikke engang dem, de elsker.  Jeg ville selv gøre ALT for, at dem jeg elsker skulle få det godt, hvis det ikke var tilfældet. Sådan tror jeg faktisk, de fleste har det, og derfor også forstår de stakkels mennesker, der banker på vores dør. Og ja, der bliver truffet nogle beslutninger, man finder tåbelige, men også nogle, der giver mening, uanset – betyder det jo ikke, at alle danskere nu skal være flove. Jeg er selv (som de fleste andre, tænker jeg) ikke altid enig i regeringens politik (hvad enten den siddende regering er rød eller blå), men min danskhed, er jeg ikke flov over. Ikke at jeg har behov for at rende rundt og sige, at jeg er stolt over at være dansk, for det har jeg faktisk ikke. Det er jo egentlig heller ikke rigtig min fortjeneste, at jeg er det, når alt kommer til alt. Men fordi nogen ytrer noget, bliver det ikke automatisk til min mening, fordi vi deler det at være dansk. Skulle jeg så også rende rundt og være flov over alle mulige tåbelige danskeres udsagn (for dem er der nok af), fx Lars Von Triers adskillige tåbelige udtalelser, blot fordi både han og jeg er danskere? Så flov over at være dansk – det får I mig aldrig til at sige.

Ps. Mauritius ER paradis ;-)

PS. Mauritius ER paradis 😉

Se undersøgelserne, som jeg henviser til her http://www.refworld.org/docid/53b69f574.html

http://www.refugees.dk/fakta/tal-og-statistik/

https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/E3C50EA0-BD36-4DDD-9C8D-7AAF44DE1F12/0/seneste_tal_udlaendingeeomraadet.pdf

Vinsmagning på Dyrehøj Vingaard

Hvis man havde spurgt mig for bare få år tilbage, om man kan lave god vin i Danmark, ville jeg svare nej. Og da slet ikke, hvor jeg bor. Men det kan man altså! Dyrehøj Vingaard ligger på det solrige Røsnæs ved Kalundborg og er faktisk også Danmarks største vingård med 26.400 planter. Jeg mødte Betina og Tom sidste år, og har efterhånden smagt en del af deres vine – og ikke mindst deres gin – og det smager fantastisk.

Det hele begyndte tilbage i 2008 med de første vinstokke. De kalkholdige skrænter og det kølige klima giver et fantastisk grundlag for at dyrke druer – og dermed vin. Klimaet på Røsnæs hører til det tørreste og mest solrige i Danmark. Faktisk ligger Røsnæs ca. 100 solskinstimer over landsgennemsnittet på 1.730 pr. år.

Druesorterne på markerne er fordelt på 6 hvidvinssorter og 13 forskellige rødvinssorter. Alle vine, likører, edelbrand og cider fra Dyrehøj Vingaard markedsføres under navnet RÖS. Designet af flaskerne er smukke, og – vigtigst – det indeni smager godt. Jeg sad i sommer på terrassen med et par veninder og drak RÖS gin blandet med friskpresset limejuice og tonicvand – indholdet i flasken forsvandt på mærkværdig vis helt af sig selv? 😉

Foto: Jens Nielsen

Jeg har mange gange forsøgt at beskrive, hvor smukt Røsnæs er, men det er svært. Man skal næsten opleve det selv, og nu er der endnu en årsag til et besøg – nemlig smukke Dyrehøj Vingaard. Uanset, har jeg givet jer en lille bid af historien om en vingård på smukke Røsnæs – heeelt ude i vandkantsdanmark. Men udover historien, kan I også vinde en vinsmagning på Dyrehøj Vingaard, da jeg laver en lille konkurrence her på bloggen. Så interesserer du dig bare lidt for vin og/eller kan lide at drikke det – og har du måske også nogle venner eller veninder, der har det på samme måde, er det måske jer, der skal til rundvisning på Dyrehøj Vingaard med efterfølgende vinsmagning.

 

En varm sommerdag - RÖS rosevin - uhmmm...

En varm sommerdag – RÖS rosévin – uhmmm…

For at deltage i konkurrencen om en rundvisning og vinsmagning på Dyrehøj Vingaard på Røsnæs for 6 pers., skal du like opslaget her på Facebook (og selvfølgelig også meget gerne dele både på Facebook og på andre sociale medier), ligesom du skal like min side ’En Stemme i Provinsen’ på Facebook.

Der vil være nogle bestemte dage at vælge imellem, men det aftaler man selv med Betina Newberry, der arbejder på vingården. Jeg skriver på bloggen, når vinder er fundet, hvilket bliver omkring midt marts, da jeg snart rejser på tiltrængt ferie 😉

NB: Konkurrencen er hverken sponsoreret, administreret af eller associeret med Facebook.

I kan læse mere om Dyrehøj Vingaard og deres skønne vin samt deres lækre gin mm. på deres hjemmeside http://dyrehoj-vingaard.dk

Tom Christensen & Betina Newberry.

Ejer af Dyrehøj Vingaard Tom Christensen sammen med sin søster Betina Newberry.

Fra udkant til centrum

Der var engang en, der sagde til mig: ‘Det kan du ikke’. Den sætning fungerer som drivkraft for mig. Hvis nogen siger sådan til mig i ramme alvor, er jeg simpelthen nødt til at gøre forsøget, og nok også nødt til at blive ved, indtil det lykkedes. Sådan er jeg sat sammen. Altså nu snakker vi ikke om urealistiske ting, som at jeg tror, at jeg kan flyve osv. – jeg er jo ikke idiot, men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig 😉

Jeg tror på, at et langt stykke hen af vejen, kan man, hvad man vil. Sådan tror jeg også, at det fungerer med samfundet. Hvis man konsekvent tager ‘Nej-hatten’ på, så lykkedes det sjældent. Men man skal også beholde sin realistiske sans for, hvad der lader sig gøre.  Men netop mange af de små lokalsamfund – provinsbyerne rundt omkring i Danmark, de giver lidt op, fordi de har set skriften på væggen. Men skriften på væggen, kan ændres, hvis man tør tage kampen til trods. Det gælder stort set alt. Det er ikke sikkert, at man vinder, men så har man i det mindste forsøgt. Jeg har virkelig – på det seneste – fået øjnene op for, hvor mange ildsjæle, der findes – også i de små samfund rundt omkring. De har en idé, og de arbejder målrettet for at skabe en succes. Sådan skal det gøres. Man skal blive ved og ved, indtil det en dag lykkedes. Måske idéen og/eller vilkårerne ændrer sig undervejs, men man skal aldrig give op. Jeg tror fx på provinsens overlevelse – i hvert fald, hvad angår rigtig mange provinsbyer i Danmark – også selvom ‘de kloge’ og centraliseringen/urbaniseringen fortæller mig noget andet.

Jeg har lige været i Dubai i en uge med job – hyret som journalist af Best Broadcast Hire, der arbejdede for regeringen i Dubai. Der blev afholdt World Government Summit i Dubai, og den tjans var jeg så heldig at være med på. Det var min første gang i Dubai, og jeg er forbavset over, hvad stedet er i dag, når man tænker på, hvad det var for bare 25 år siden. Jeg har jo ikke været der dengang, men har set billeder, og det er vildt. Dubai er udkanten og så alligevel centrum – i hvert fald på de kanter. Før en ørken, nu en storby – hovedbyen i et af syv emirater i De Forenede Arabiske Emirater. Fra sand til skyskrabere. Men hvad er udkanten også egentlig, og af hvad?

Ørken i Dubai.

Dubai var for ikke så længe siden små landsbyer spredt rundt omkring i ørkenen.

Dubai i dag.

Dubai.

Nå, men Dubai er langt fra eneste sted, jeg har rejst, hvor jeg har været imponeret over visioner og virkelyst. At sige, at alle i Dubai arbejder hårdt, vil måske nok være at strække den – lad os bare sige, at nogle er gode til at lede og fordele arbejdet. Arbejdernes vilkår skal man så helst ikke tænke over, for så får man ærlig talt ikke lyst til at besøge stedet igen, men sådan er det jo desværre mange steder i verden. Men det er en anden historie en anden dag. Ligesom der er så mange andre ting i deres samfund, som jeg stiller spørgsmålstegn ved, eller ikke bryder mig om. Men meget kan man sige om Dubai, men de skal have ros for deres evne til at skabe.  De har visioner (og penge).

Men grunden til, at jeg overhovedet bragte Dubai på banen her på bloggen, er faktisk, fordi jeg – mærkeligt nok – kom til at tænke på ’Udkantsdanmark’, da jeg besøgte stedet. Måske fordi Dubai engang ’bare’ var ørken, og nu en storby – en hovedby med otte-sporede motorveje, et emirat med skyskrabere, verdens højeste bygning, største shopping Mall, indendørs skiløjper, eneste 7-stjernede hotel osv. Dubai har også udviklet sig til et center for servicebaserede industrier som IT, Medier og finans. En ørken, der pludselig er et levende sted, hvor mennesker valfarter til både i forbindelse med job og ferie.

Burj al-Arab - verdens eneste syvstjernede hotel.

Burj al-Arab – verdens eneste syvstjernede hotel.

1.200 butikker i verdens største shoppingcenter - Dubai Mall.

1.200 butikker i verdens største shoppingcenter – Dubai Mall. Jeg var NØDT til at shoppe!

Lad mig lige en gang for alle slå fast, at det  jo ikke er fordi, jeg mener, at vi skal bygge et Dubai nogle steder i Danmark – hverken i storbyen eller provinsen, det er bestemt ikke der, jeg vil hen. De har olie-milliarder, det har vi ikke (men vi mangler nu heller ikke noget). De er en del af de Forenede Arabiske Emirater, vi er Danmark. Der er en verden til forskel. Men de skal have et stort plus for at tænke anderledes, for at turde. Det er den virkelyst, som de ligger for dagen, jeg er interesseret i.  Jeg ville bare så gerne se det ’drive’, der eksisterer så mange andre steder i verden, endnu mere i Danmark. Og jeg siger ikke, at det slet ikke findes i Danmark, for det gør det bestemt. Ofte er det desværre bare sådan, at mange af de mennesker med store armbevægelser, visioner og anderledes idéer flygter mod storbyen, og dér udlever drømmene og skaber spændende ting,  fordi de ikke tror, at der er plads til den slags i provinsen, men det er der altså.  Når de mennesker banker på vores ‘provinsdør’, er vi ikke altid lige gode til at åbne den, tage chancen/løbe risikoen (som man ser det) og se, hvad der sker.  I min verden skal man indimellem turde satse for at vinde.

Men faktisk er provinsen blevet bedre til det der med turisterne. Fx ved jeg, at turismen til Kalundborg og Slagelse Kommuner aldrig har været højere end, hvad tilfældet er i dag. Siden 2014 er antallet af turister steget procentvis mere end noget andet sted i landet. Stigningen kommer både fra ferie- og erhvervsturister, og har betydet en meromsætning på over 100. mio. kr. Turisternes årlige forbrug i de to kommuner er over 1,5. mia. kr. Vestsjælland er bestemt ikke det eneste område, hvor det går fremad – jeg nævnte det blot fordi, jeg netop har set tallene, og havde dem frisk i erindringen.

Jeg har sagt det før, men jeg siger det gerne igen. Vi skal tænke større og anderledes for at få succes med at få folk til at flytte fra storbyen til provinsen, uden at det er af tvang. Vi har den smukke natur, men vi kan mere end det. Der er mange ting, der også lader sig gøre i provinsen, hvis blot vi nogle gange smider livrem og seler og tør slippe ‘det plejer vi’. Faktisk burde vi proppe  ‘det plejer vi’ op samme sted, hvor Janteloven ligger og hygger sig. København og de andre store byer i Danmark har ikke eneret på fremgang og succes. De provinsbyer, der tør tænke anderledes, er de provinsbyer, der får succes. De provinsbyer, der i fremtiden vil blomstre trods dommedagsprofetier over provinsen generelt. Så simpelt er det i min bog.

Nedenfor er et par billeder fra Dubai – fordi jeg ikke kunne lade være. De har bl.a. SÅ mange fantastiske smukke hoteller.

Dubai Marina.

Dubai Marina.

The Walk - Dubai.

The Walk – Dubai.

Udsigt fra Jumairah Al Qasr (skønt hotel).

Udsigt fra Jumairah Al Qasr (skønt hotel i Dubai).

Mina A'Salam (også skønt hotel i Dubai).

Mina A’Salam (også skønt hotel i Dubai).

Serum8 Dermaroller – et vidunderprodukt

Annonce.

Jeg begyndte på Serum8 hjemmebehandling, fordi Sandie Rosfeldt, der er uddannet kosmetiker og ejer Beauty Sense i Kalundborg, fortalte mig om, hvor fantastisk et produkt det er. Her skal det lige tilføjes, at jeg af natur er skeptisk anlagt. Skeptisk, forstået således, at jeg ikke bare falder på halen over et eller andet mirakelprodukt, der lover, at det fjerner mine smilerynker over 14 dage, eller at mine tænder får samme farve som Ole Henriksens ved at bruge en eller anden tryllepind. Næ, jeg er sat sådan sammen, at jeg selv skal prøve det, før end jeg lader mig rive med uanset, hvad der er tale om. Det skal også for god orden skyld nævnes, at jeg ikke er betalt for at skrive dette indlæg, men at jeg ganske simpelt synes, at produktet er alt for godt til at holde for mig selv (og ja, mænd kan altså også godt bruge det).

Det er jo heller ingen hemmelighed, at specielt inden for skønhedsverdenen er der så uendeligt mange, der sælger et produkt, der så langt fra lever op til, hvad de lover. Sådan er det jo desværre i mange brancher, men jeg tror, at jeg – uden at træde nogen over tæerne – kan sige, at i denne branche er det ret udbredt. Hvem har ikke købt katten i sækken netop i forbindelse med et skønhedsprodukt, der lover guld og grønne skove?! Faktisk er det jo næsten komisk indimellem.

Nå, men jeg har brugt Serum8 Dermaroller i et års tid snart, og jeg kan garantere, at jeg kan se forskel på min hud. Smilerynkerne er blevet mindre helt uden kniv og kemi. Måske I ikke kan se den store forskel, men nu skal det også lige siges, at jeg ikke har en egentlig problemhud. Men da folkene bag Serum8 Dermaroller netop ofte bruger ’prøvekaniner’, der har ’problemhud’, synes de, at det kunne være interessant at se, hvordan Serum8 Dermaroller ville have effekt på en hud, der ikke har de store problemer. Og det er jo egentlig modigt, eftersom det er klart, at der altid vil være større effekt at måle på en problemhud, når man fx skal vise billeder. Men de tror så meget på effekten uanset hvad, og effekt – det må man sige. En positiv effekt vel at mærke. Mine porer er ganske simpelt blevet mindre. De er nærmest ikke eksisterende, eller det er de selvfølgelig, men hvor jeg tidligere fik peeling, når jeg fik ansigtsbehandlinger, er det ikke længere nødvendigt pga. Serum8 Dermaroller. Derudover, som sagt, har jeg små smilerynker ved øjne, som er blevet væsentligt mindre efter at have brugt produktet gennem nogle måneder. Også mine pigmentpletter er væk.

Klinikbehandling med xxx hos Beauty-Sense i Kalundborg.

Klinikbehandling med mesoterapi (klinikbehandlinger) hos Beauty Sense i Kalundborg.

En video, hvor jeg får lavet mesoterapi, som er en behandling, man kan bruge sammen med Serum8 Dermaroller hjemmebehandlingssæt. Tænk, fin hud UDEN kniv og giftige stoffer i huden ;-)https://enstemmeiprovinsen.dk/2016/02/03/serum8-dermaroller-et-vidunderprodukt/

Opslået af En Stemme I Provinsen på 3. februar 2016

Selve behandlingen er simpel, stort set smertefri og effekten stor. Længere nede har jeg lagt billeder op af min hud før og efter brugen af Serum8 Dermaroller – og jeg lover, at der ingen snyd er med dem. Hvem kender ikke TV-shoppen, der lover six pack i løbet af en måned ved at drikke et bestemt pulver (åbenbart et tryllepulver), og man kommer til at se ud, som hende i reklamen, der har trænet fitness i 10 år. Nå, men udover hjemmebehandlingen, har jeg fået et Mesoterapi-forløb (klinikbehandlinger) hos Beauty Sense i Kalundborg, hvor Søren fra Derma Cosmetics har fulgt med på sidelinjen. Behandlingerne er effektive, da man her går mere i dybden end, hvad der er muligt med hjemmebehandlingssættet. Også klinikbehandlingerne har jeg lagt billeder op af, hvor man kan se før og efter billeder samt en video.

 

Før serum8 og klinikbehandlinger.

Før serum8 og klinikbehandlinger.

 

Efter serum8 og klinikbehandlinger.

Efter serum8 og klinikbehandlinger. Og ja, jeg er mere solbrændt på det ene billede, men det skyldes en dejlig ferie. Men smilerynkerne er ikke til at tage fejl af – de er blevet mindre 😉

Før serum8 og klinikbehandlinger.

Efter serum8 og klinikbehandlinger. Og ja, også her er jeg mere solbrændt på det ene billede. Årsag: Stadig skøn ferie. Men rynken mellem brynene er ikke til at tage fejl af – den er blevet mindre 😉

Konklusionen er simpel: Serum8 Dermaroller virker. Det er ikke bare dyr creme (serum) på flaske med gyldne løfter, man kan skyde en hvid pind efter. Det virker, og det tager ikke hundrede år at følge instrukserne ej heller koster det en formue, hvis man regner på, hvor længe du faktisk kan bruge hjemmesættet. Derudover er der overskueligt mht. tid. Det kræver ikke, at man bruger flere timer på det ene og det andet, som man alligevel aldrig har tid til, og derfor ikke får gjort. Der er tale om to-tre gange om ugen af ca. ti min. – altså en halv time om ugen. En halv time om ugen, der har kæmpe effekt på din hud.

Serum8 Dermaroller kan købes flere steder, men i min hjemby er det hos Beauty Sense, det kan købes. Derudover skal det lige nævnes, at jeg har set, at der findes mange forskellige roller-produkter på markedet,men pas på. Mange af dem er af dårlig kvalitet, og man ender med at ødelægge sin hud i stedet for at gøre den pænere. Søg råd og vejledning hos en kosmetiker og/eller kosmetolog, der ved, hvad de taler om, inden du køber og går i gang med behandlingerne.

Ansigt før og efter behandlinger OG med smukt hårnet 😉

Undskyld for det meget lidt kønne billede – ligner et forbryderfoto I know, men huden er fin 😉 Også her har jeg været på ferie – altså den samme ferie som tidligere  😉

Jeg har, som sagt, lagt nogle billeder – og en video – op af mig selv, hvor I kan se behandlingerne samt resultater. Husk på, at jeg ikke har problemhud, men til trods kan se og ikke mindst mærke forskel. Der er nedenfor billeder af Pernille, Anja og Jytte, der har haft problemer med henholdsvis akne og rynket hud. Det er så vildt, hvad Serum8 har gjort for deres hud.

Pernille har haft problemer med akne. Her ser i før og efter billeder efter behandling med Serum8 Dermaroller.

Anja har haft problemer med akne. Her ser i før og efter billeder efter behandling med Serum8 Dermaroller.

Også Anja har haft problemer med akne. Her ser i før og efter billeder efter behandling med Serum8 Dermaroller.

Jytte før og efter behandling med Serum8 Dermaroller.

 Fakta om Serum8 Dermaroller

  • Serum8 Dermaroller hjemmebehandlingssættet er et dansk udviklet komplet professionelt hudplejesystem, som giver mulighed for selv at pleje og vedligeholde huden efter professionelle principper, eller som supplement til professionelle klinikbehandlinger.
  • Serum8 Dermaroller sig til begge køn i alle aldersgrupper.
  • Serum8 Dermaroller er suverænt, både forebyggende, og som behandling af fine linjer og rynker, samt meget virksomt overfor ar, rosacea, akne, pigmentforandringer, solskader og generelt hvor huden skal styrkes.
  • Hjemmebehandlingssættet består af en lille rulle med 540 ultra tynde nåle. Længden på nålene er 0,5 mm, og det gør, at denne type rulle kan bruges uden, at huden skal bedøves. Det gør ikke ondt – det lover jeg. Man bruger sættet 1 til 2 gange ugentligt i de første 2 – 3 uger, og herefter 2 til 3 gange ugentligt. Eller efter aftale med din behandler, hvis det bruges som supplement til professionelle klinikbehandlinger.
  • Der er til ca. 60 behandlinger af ansigtet i sættet, hvis den vejledende dosering overholdes
  • Der findes også et Serum8 Dermaroller hjemmebehandlingssæt til kroppen. Det har jeg dog ikke prøvet.

Tilbud via bloggen

Vejledende udsalgspris er 1.885,- kr., eller – hvis man lige regner lidt på det – ca. 30 kr. pr. behandling. Men hele februar 2016 kan det købes til kr. 1.585,- hos Beauty Sense i Kalundborg.

Her kan du læse meget mere om Serum 8 Dermaroller:

www.dermacosmetics.dk eller www.beauty-sense.dk

 

 

 

Nyt på bloggen!

Jeg er blevet spurgt af pænt mange virksomheder efterhånden, om jeg vil reklamere for deres produkt/produkter på min blog. For det meste har jeg sagt nej, på nær banner reklame. Men nu har jeg besluttet mig for at lave noget helt nyt på bloggen – eller det har jeg faktisk ville længe, men ting tager jo som bekendt tid (nogle gange lidt for lang tid).

Nå, men det betyder IKKE, at mine blogindlæg ikke stadig kommer på bloggen – som om søndagen/mandagen. Det er UDOVER de indlæg. Det gør jeg, fordi jeg gerne vil give jer mulighed for at vinde forskellige ting, når jeg sammen med en virksomhed laver konkurrencer her på bloggen, ligesom når virksomheder har gode tilbud mm.

Det er måske nok ofte for kvinder, men der er altså også noget for mænd. Det LOVER jeg! Det hedder ’Nyheder & Tilbud’, og I kan se det på forsiden af min blog, hvor I bare trykker jer ind, og vupti…

Her kan man altså vinde konkurrencer og få gode tilbud via bloggen og alt muligt andet. MEN der er ikke tale om alt muligt crap. Jeg gider ikke lægge navn til, at alle mulige tåbelige producenter, der lover guld og grønne skove (som sjældent holder) kan reklamere her. Derfor kan I regne med, at når jeg har skrevet om et produkt, er det fordi, jeg står inde for det.

’Nyheder & Tilbud’ kommer ikke som nyhedsbrev, men ligger på bloggen, så man netop kan vælge, hvorvidt man vil læse om tilbuddene/deltage i konkurrencerne eller ej.

Jeg håber, at I vil tage godt imod idéen – og ikke mindst få nogle gode oplevelser/produkter ved at følge min blog.

Du finder Nyheder og Tilbud i menuen – du kan også klikke her.